Семенюк Надія Тимофіївна
Вчитель біології та хімії
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Великий Курінь
Кваліфікаційна
категорія:
спеціаліст вищої категорії
Звання: старший вчитель
Стаж роботи : 43 роки
Життєве кредо:
«Віра в себе – таїна життєвих успіхів»
Педагогічне кредо:
«Знай дитину, розумій дитину, поважай дитину,
будь частиною життя дитини»
Методична проблема:
«Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів шляхом використання активних та інтерактивних
технологій».
Настає час, коли перед кожною людиною постає питання: ким я стану? Яку
оберу професію? Я з дитинства мріяла стати учителем. І моя мрія здійснилася. Школа
стала для мене моїм життям, а учні - моїми дітьми.
Я люблю красу вчительської натхненної праці. А творчий пошук - це
яскраві хвилини учительського життя. Саме діти стають моїми найкращими
помічниками, натхненням, джерелом сили й радості.
Знайти
родзинку в дитині, хто б він не був.
Запалити
в душі дитини незгасиме світло…
Хімія одна із найцікавіших і в той же час найскладніших наук для вивчення її учнями. Тому як вчитель хімії знаходжусь у постійному пошуку нових методів, засобів, форм, технологій, які зацікавили б учнів та залучили до активного вивчення цікавої хімічної науки. У своїй роботі дотримуюся думки, що мудрість полягає не в тому, щоб говорити складно про прості речі, а в тому, щоб зробити складне простим і зрозумілим. Моє завадння - зробити так, щоб школярі самі відчули спрагу до знань, і тут мені в пригоді стають як педагогічні, так і
особистісні якості.
На мою думку, вчитель повинен бути актором і поетом, дипломатом і мислителем, гравцем і винахідником, психологом і експериментатором, лікарем, а часом просто другом. Якщо ти не можеш цього, - "Майстром" у педагогічній справі тобі не стати. Підтвердженням цього є такі слова із притчі:
На мою думку, вчитель повинен бути актором і поетом, дипломатом і мислителем, гравцем і винахідником, психологом і експериментатором, лікарем, а часом просто другом. Якщо ти не можеш цього, - "Майстром" у педагогічній справі тобі не стати. Підтвердженням цього є такі слова із притчі:
"Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей з різними характерами, різними інтересами й може привести їх до Успіху, - це справжній майстер..."
Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксафон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка - хто краще за всіх грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим незрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: "Друзі, мелодія - це одне ціле. Нехай кожен прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде". Людина знову змахнула рукою, і спочатку не сміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксафона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
Інструменти грали, із замилуванням стежили за чарівниим помахами рук людини. А мелодія все звучала й звучала, поєднуючи виконавців і слухачів в єдине ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось деригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднанні однією метою та спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...
Такими майстрами, шановні вчителі, є ми, а інструментами - наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю і задоволенням кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учні й вчителі, досягло гармонії.
Переконана, що назвавшись цим іменем - Учитель, людина взяла на себе обов'язок бути зразком для інших, який відкриває глибини людських знань:
· навчання перетворює у творчість;
· складне робить простим;
· розкриває таємниці Всесвіту;
· здивування змінює на розуміння,запалює вогник захоплення предметом.
· навчання перетворює у творчість;
· складне робить простим;
· розкриває таємниці Всесвіту;
· здивування змінює на розуміння,запалює вогник захоплення предметом.
Адже лише той Учитель, хто живе так, як навчає.
Перейшовши на хімічну мову, можу порівняти себе з каталізатором, який приводить учнів до вершини знань, полегшуючи їм шлях і пришвидшуючи їхнє розуміння, при цьому виступаю окисником, який підвищує рівень знань учнів, час від часу сама окиснююся сучасною науковою педагогічною та методичною літературою.
За активністю схожа на натрій, оскільки працюю і на уроках, і під час перерв, в позаурочний час і звичайно ж дома. І тому ставлю собі за мету вчитися новому і не стояти на місці.
ХХІ століття - ІКТ технологій. Дистанційне навчання, хмарні технології, набувають сьогодні мега популярності та стрімко впроваджуються в освіті. З кожним роком вимоги до ІКТ обізнаності вчителя зростають. Сучасний вчитель повинен:
використовувати електронні програми для навчання ( наприклад інструменти Google, Prezi, та інші);
· використовувати у своїй діяльності освітні сервери online;
· мати електронну адресу та сформовані навички працювати з нею ;
· мати власний блог, сайт та регулярно поповнювати їх інформацією;
· проводити дистанційне навчання;
· брати участь у вебінарах, конференціях, майстер - класах та активно розвивати свою ІКТ компетентність.
Учень, який навчається за допомогою ІКТ , формує необхідні в сучасному світі навички ХХІ століття:
· вміти швидко та ефективно шукати інформацію, критично її оцінювати;
· використовувати комп'ютерні технології як інструмент досліджень, спілкування;
· визначати проблеми та креативно їх розв'язувати, знаходити інформацію необхідну для реалізації своєї мети;
· застосовувати свої знання в реальних життєвих ситуаціях;
· активно діяти, не боятися помилок, реалізувати проекти;
· бути здатними навчатися самостійно та адаптуватися до умов навчання в інших культурах та суспільствах.
Тому я подібно кристалу є багатогранною особистістю: творчою, логічною, допитливою та відповідальною. Кожну грань намагаюся використати у своій роботі з максимальним ефектом, щоб зробити процес навчання цікавим та яскравим.
Постійно вступаю в реакцію обміну з учнями, щиро віддаю їм знання, ділюся досвідом, розумінням світу, від них запозичую енергійність, активність, допитливість.
Часом доводиться виявляти сталеве терпіння та докладати титанічних зусиль, щоб збільшити вихід продукту від теоретично можливого у реакції формування знань, вмінь та навичок у школярів.
Шодня здійснюю процес, який у лабораторії проходить дуже складно, - синтезую з вуглецю штучні алмази. Для цього використовую високий тиск форм, методів і прийомів роботи свого досвіду, як каталізатор додаю любов до свого предмету. У таких умовах через певний час отримую алмази, деякі з яких вражають своєю міцністю, красою та грою світла. Вони - моя гордість, моє натхнення для подальшої роботи. Адже багатство кожного вчителя - його учні, їхні досягенння й таланти.
Немає коментарів:
Дописати коментар